تبلیغات
سِجّین - دست های پنهان و آشکار استعمار در پیدایش فرقه ی بابی گری و بهائی گری
 
سِجّین
إِنَّ كِتَابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجّین (المطفّفین ۷)

دلایل و شواهد زیادی بیانگر آن است که دست های پنهان و آشکار استعمار در پیدایش فرقه ی بابیّه و بهائیّه و پشتیبانی و تداوم آنها در کار بوده و هست. در ذیل، به بعضی از مدارک اشاره می گردد که نقش دول استعماری را در به وجود آوردن فرقه بابیّه و بهائیّه روشن می سازد:

 

                         

عکس برداری کنسول روس از جسد علی محمّد باب:

" روز ثانی قونسول روس با نقّاش حاضر شد و نقش آن دو جسد (میرزا علی محمّد باب و یکی از پیروانش) را به وضعی که در کنار خندق افتاده بودند، برداشت." {عبّاس افندی: مقاله شخصی سیاح}

بعد از نافرجام ماندن ترور ناصرالدّین شاه، میرزا حسین علی توسّط کارگردانان برنامه ی ترور، مورد حمایت قرار گرفت:

"روز بعد با نهایت متانت و خونسردی (میرزا حسین علی) به جانب نیاوران مقرّ اردوی سلطنتی رهسپار شدند... و شوهر همشیره میرزا حسینعلی، میرزا مجید که در خدمت سفیر روس، پرنس دالگورکی سِمَت منشی گری داشت... ایشان را به منزل خویش دعوت نمود." {شوقی افندی: قرن بدیع}

"شاه از استماع این خبر غرق دریای تعجّب و حیرت شد و معتمدین مخصوص به سفارت فرستاد تا آن وجود مقدّس (میرزا حسینعلی) ... را تحویل گرفته و نزد شاه بیاورند سفیر روس از تسلیم حضرت بهاءالله (میرزا حسینعلی) امتناع ورزید... و از صدر اعظم خواست که امانتی را که دولت روس به وی می سپارد در حفظ و حراست او بکشد." {شوقی افندی: قرن بدیع}

وساطت سفیر روس در آزادی میرزا حسین علی بهاء:

"از یکطرف وساطت و دخالت پرنس دالگورکی سفیر روس در ایران که به جمیع وسایل در آزادی حضرت بهاءالله بکوشید." {شوقی افندی: قرن بدیع}

دستور حکومت ایران بر تبعید میرزا حسین علی به عراق و همراهی نماینده سفارت روس با وی:

"حکومت ایران بعد از مشورت به حضرت بهاءالله امر کرد تا یک ماه دیگر ایران را ترک نماید و به بغداد برود."

و ادامه می دهد:

"سفیر روس از میرزا حسینعلی تقاضا کرد که به روسیه بروند و ایشان قبول ننمود و در سال 1269 هجری به بغداد عزیمت فرمودند. مأمورین دولت ایران و نمایندگان قنسول روس تا بغداد با حضرتش همراه بودند." {عبدالحمید اشراق خاوری: تلخیص تاریخ نبیل}

تشکّر میرزا حسینعلی از پادشاه روس:

"میرزا حسین علی در لوحی که به افتخار امپراطور روس نیکلاویچ الکساندر دوم نازل فرمودند، می نویسد:

ای پادشاه روس... به تحقیق یکی از سفیرانت هنگامی که در زندان اسیر غل و زنجیر بودم مرا یاری کرد. برای این کار، خداوند برای تو مقامی را نوشته است که علم هیچ یک به آن احاطه ندارد. مبادا که این مقام بزرگ را تبدیل نمایی." {شوقی افندی: قرن بدیع}

باید دانست که در روسیه انقلاب شد و روسیه تزاری منقرض گردید.

شهریه گرفتن میرزا حسین علی از دولت روس:

"قسم به جمال قِدَم که اول ضرّی که بر این غلام وارد شد این بود که قبول شهریه از دولت (روسیه) نمود." {میرزا حسین علی نوری: الواح مبارکه}

بعد از انقراض روسیه تزاری، عبدالبهاء و بهائیّت در خدمت دولت انگلستان قرار می گیرند و به نفع او جاسوسی نموده و لقب "سر" و نشان پهلوانی "نایت هود" دریافت می کند.

عبدالبهاء به جرج پنجم پادشاه انگلیس دعا می کند:

"خدایا امپراطور بزرگ ژرژ پنجم پادشاه انگلستان را به توفیقات رحمانی خود مؤیّد بدار." {عبّاس افندی: مکاتیب}

تجلیل عبدالبهاء از انگلستان:

" آمدن من اینجا سبب الفت بین ایران و انگلیس است. ارتباط تامّ حاصل می شود و نتیجه به درجه ای می رسد که به زودی از افراد ایران، جان خود را برای انگلیس فدا می کنند و همین طور انگلیس." {عبّاس افندی: خطابات}

شاهد این مطلب جنگ خانمان سوز جهانی دوم که به کشور بی طرف ایران حمله نمودند و هزاران نفر از افراد مملکت ما را به خاک و خون کشیدند.

ابراز همدردی چرچیل نخست وزیر انگلستان در مرگ عبدالبهاء:

"وزیر مستعمرات انگلستان چرچیل به مجرّد انتشار خبر فوت عبدالبهاء تلگرافی مخابره می نماید و مراتب همدردی و تسلیّت حکومت انگلستان را به جامعه بهائی ابلاغ می نماید." {شوقی افندی: قرن بدیع}

رویکرد بهائیّت به آمریکا با مطرح شدن این کشور در صحنه ی سیاست بین المللی:

عبدالبهاء در سفرش به آمریکا در یک سخنرانی چنین آرزو می کند:

"از برای تجارت و منفعت آمریکا مملکتی بهتر از ایران نه، چه که مملکت ایران مواد ثروتش همه در زیر خاک پنهان است. امیدوارم ملّت آمریکا سبب شوند که آن ثروت ظاهر شود." {عباس افندی: خطابات}

پیوند بهائیّت و صهیونیزم و استعمار:

روحیه ماکسول همسر آمریکایی شوقی چنین می گوید:

"سرنوشت آینده ی اسرائیل و بهائیگری چون حلقه های یک زنجیر به هم پیوسته است." {شوقی افندی: قرن بدیع}

این فرقه ی ضالّه تا آنجا برای استعمار مزدوری کردند که ویکتوریا ملکه ی انگلیس از میرزا حسین علی برای رفتن به هندوستان دعوت می کند. حکومت فرانسه نیز از عبّاس افندی می خواهد تا مبلّغان بهائی را به الجزایر و تونس بفرستد.

میرزا حسین علی در راستای جلوگیری از نهضت های آزادیبخش ضد استعماری می نویسد:

" آن کسانی که اراده حریّت و آزادی نمایند، درجهالت و نادانی آشکار می باشند." {میرزا حسین علی نوری: اقدس}

هم چنین بهائیّت، جهاد را حرام می داند و با اصل امر به معروف و نهی از منکر مخالف است و آن را ممنوع می شمارد.

هم چنین بهائیان حقّ اعتراض بر هیچ حکومتی را ندارند و لذا مطیع حکومت های استعمارگر و دست نشانده می باشند.

 

                    

 





نوع مطلب :
برچسب ها :





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه